Online ügyintézés

(a járvány 4. hullámának alakulásától függően
a 2020. téli – 2021. tavaszi rend szerint)

(Urnatemető ügyintézés átmenetileg)

Tekintettel az erősődő járványhelyzetre átmenetileg minden temetési szertartást (amennyiben megtartható) külső ravatalozással szervezünk. Kérjük a gyászoló családokat, hogy saját és munkatársaink egészségének védelmében minél kevesebb hozzátartozót hívjanak meg a búcsúztatóra.

Tisztelt Hozzátartozó !

Fogadja őszinte részvétünket !

A járványveszély miatt a személyes ügyintézés az eddig megszokott ügyeleti napokon határozatlan ideig szünetel. A www.refkeresztur.hu honlapunkon folyamatosan tájékoztatást adunk a változásokról.

Az Urnaterem látogatásának rendje 2021. május 1-jétől, a még fennálló járványveszély miatt csak korlátozottan lép érvénybe, és visszavonásig érvényes. Nyitás csak fokozatosan lehetséges, fontos a biztonság! Kérjük, figyeljék a változásokat honlapunkon. Látogatáskor továbbra is kérjük a védekezési szabályok betartását.

Ügyintézés telefonon és mailben lehetséges (2020. dec. 3–tól).

Egyházközségünk átszervezte belső működési folyamatait a munkatársak és a temetést intéző családok egészségének védelmében a távmunka végzéssel (kapcsolat tartás online, mobil útján), így nem kell személyesen bejönnie irodánkba.

Kérjük, szíveskedjen tanulmányozni honlapunkon az urnatemető információkat, árakat, mielőtt telefonál ! Információk és adatlapok letölthetők honlapunkról vagy kérésre megküldi mailben Szabó Zsuzsa (06-70-321-6838; szzsueva@gmail.com , H-P 9.00-17.00, esetenként vasárnap délelőtt is. Más időszakban mail küldhető.).

Online urna-ügyintézés

Temetés bejelentésekor kérjük, adja meg nevét, telefon számát és mail címét (esetleg családtag mail címét) a további kapcsolat tartáshoz.

1) Az urnafülkével rendelkezők részére temetés esetén

Amennyiben rendelkezik már korábban megkötött Szerződéssel vagy Megállapodással, úgy elegendő bediktálni (mailben megadni) ügyintézőnknek a Szerződés számát (vagy a Megállapodás dátumát), és az elhunyt adatait, csak ennek alapján adhatunk „Befogadó nyilatkozatot”.

Kérjük a honlapunkról letölthető nyomtatványok (Adatkezelési Nyilatkozat és Halottnyilvántartó adatlap) kitöltését és továbbítását mailben ügyintézőnknek.

Továbbá kérjük közölni a hamvasztást végző Temetkezési cég e-mail címét, így –az elhunyt pontos adatai alapján – közvetlenül el tudjuk küldeni a „Befogadási nyilatkozatot „ elektronikusan.

Urna átvétel: kizárólag előzetes telefonos egyeztetéssel lehetséges.

2) Új urnahely vásárlása

Urnahely elővásárlásra nincs mód – ha elhalálozás miatt kényszerülnek a hozzátartozók sírhelyet venni, ebben az esetben erre természetesen lehetőséget biztosítunk.

  1. a) Amennyiben új szerződés megkötése válik szükségessé temetés miatt, úgy kérjük, vegye fel a kapcsolatot telefonon /mailben ügyintézőnkkel az urnafülke kiválasztása céljából. Lásd: ÁR-Tájékoztató, Minta urnák

Ebben az esetben is kérjük a fenti nyomtatványok (Adatkezelési Nyilatkozat és Halottnyilvántartó adatlap) kitöltését és továbbítását ügyintézőnknek.

Az adatok alapján elkészítjük a szerződést és csak aláírni (és befizetni) kell bejönni. Időpont egyeztetés ügyintézőnkkel telefonon. A befizetést átutalással kérjük teljesíteni a járványhelyzet miatt.

Az urnahely megváltója aláírásával igazolja, hogy elfogadja a feltételeket és az urnatemető működési rendjét

  1. b) Ha nincs módja mailben intézkedni, keresse telefonon ügyintézőnket! Szerződéskötés és befizetés (átutalás) a fentiek szerint.

Fontos! „Minta urnák” honlapunkon (nem nálunk vásárolható, csak tájékoztatás céljából tekinthető meg).

Temetés /esetleg csak urna elhelyezése/ Altemplomunkban, zárt térben, (ha egyáltalán megtartható a járványhelyzettől függően) kizárólag szűk család jelenlétében, max. 8-10 fő részvételével lehetséges (Ld. Ideiglenes Temetői Szabályzat a járványveszély fennállásáig).

Továbbra is fontos az óvintézkedések betartása (védőtávolság, arcmaszk viselése, kézfertőtlenítő használata kötelező stb.). Amennyiben feltétlenül szükséges több gyászoló részvétele, az csak előzetes bejelentéssel és – saját felelősségre – történhet. A Magyarországi Református Egyház Zsinatának Elnökségi Tanácsa 2020. november 4-i ajánlása értelmében ilyen esetben kültéri ravatalozást szervezünk ! A sírhoz először csak a szűk család mehet le az elhelyezésre, ha feljöttek, akkor mehetnek le a többiek. A járvány erősödése esetén a temetést el kell halasztani későbbi időpontra. Ilyen esetben sem számítunk fel semmiféle díjat az urna őrzéséért ! Urnatemetőnk adottságai miatt koszorú vagy sírcsokor vagy virágkosár NEM hozható a temetésre. Koszorú helyett 1-1 szál élő virágot illetve koszorúmegváltást (jótékony célra) ajánlunk – részletek munkatársainknál.

Felhívjuk a figyelmet: Ide temetkezhet bárki – mindenféle előzetes vallási megkötés nélkül. A Lelkészi Hivatalban történik a Budapest-Rákoskeresztúri Református Egyházközség területén lakó reformátusok anyakönyvezése, így az elhunyt egyházi anyakönyvezése, amennyiben Egyházközségünkhöz tartozott. Egyházi előírásaink szerint a temetési szertartás végzésére az elhunyt lakóhelye és vallása szerinti lelkipásztor az illetékes. Ott kell kérni a gyászszertartás végzését. (lásd: Egyházközségünk határai és térképe a „Kapcsolat” alatt és „Fontos címek XVII. ker.”

Amennyiben a családnak van más plébánossal / lelkipásztorral kapcsolata, úgy hozzá is fordulhat a temetési kéréssel, nem csak a területileg illetékes plébánoshoz /lelkipásztorhoz. Érdemes előzetesen tájékozódni, hogy a jelen (vírus) helyzetben tud-e vállalni temetést (kora, egészségi állapota stb. miatt)

Köszönjük megértésüket, együttműködésüket !

 

Budapest, 2021.05.01.    (frissítés)

Egyházközségünk Presbitériuma